weterynarz gdów

Schemat szczepień i odrobaczeń szczeniaka

Dwa tygodnie po urodzeniu należy przeprowadzić pierwsze odrobaczenie Do ukończenia 6 miesiąca życia należy powtarzać je co miesiąc. Konieczność ta wynika z obecności uśpionych larw glist w tkankach zwierząt. Szczenięta nabywają te larwy zarówno z mlekiem matki, jak i w życiu płodowym, przez łożysko. W wieku 6 tygodni należy wykonać pierwsze szczepienie na nosówkę i parwowirozę.

W 8 tygodniu życia wykonuje się doszczepienie. Tym razem szczepionka powinna mieć szersze spektrum działania. Po kolejnych 3-4 tygodniach wykonuje się szczepienie przypominające. Przed ukończeniem 4 miesiąca należy zaszczepić szczenię przeciw wściekliźnie.

Proszę pamiętać, że dopiero dwa tygodnie po pierwszym szczepieniu można kontaktować szczenię z obcymi psami. Wcześniej grozi to zarażeniem poważną chorobą wirusową, co może mieć fatalne konsekwencje. Wczesne szczepienie pozwala z kolei na takie kontakty – dzięki nim socjalizujemy nasze zwierzę.

Stosujemy szczepionki najwyższej klasy, łączące skuteczność z bezpieczeństwem. Pomożemy Państwu wybrać zestaw niezbędnych szczepień.

Szczenię można już zabezpieczyć przed: nosówką, parwowirozą, chorobą Rubartha, kaszlem kennelowym, leptospirozą (Leptospira icterohemorrhagiae, L. canicola, L. pomona), parainfluenzą, koronawirozą, bordetellozą.

Jak opiekować się szczeniakiem?

Schemat szczepień
i odrobaczeń szczeniaka